PolskiAngielski
Schowek (0) Zaloguj się Załóż konto
77hobby
wyszukiwanie zaawansowane
» Zwroty i reklamacje

Kontakt

Nasze hity

Promocje

Polecamy

1234

Zwroty i reklamacje

Reklamacja w pigułce

  • Złóż reklamację w Panelu Klienta podając dokładnie objawy i okoliczności występowania usterki, w miarę możliwości opisując przeprowadzone testy, podjęte do tej pory działania, linki do filmów, zdjęć, etc. Klientów nieposiadających konta w naszym sklepie prosimy o kontakt mailowy (adres e-mail dostępny na stronie Kontakt).
  • Reklamacja otrzyma unikalny numer. Będzie można śledzić jej status w Panelu Klienta (lub wyślemy specjalny link dla Klientów nieposiadających konta) oraz będą wysyłane powiadomienia mailowe o zmianie statusu reklamacji.
  • Poczekaj na kontakt z działu technicznego 77Hobby. Zwykle odpowiadamy tego samego lub następnego dnia roboczego. Postaramy się pomóc, potwierdzić czy usterka faktycznie występuje, zaproponować testy i ewentualne podjąć działania naprawcze. Mamy duże doświadczenie i często udaje się rozwiązać problem bez konieczności odsyłania rzeczy.
  • Jeśli nie będziemy w stanie pomóc zdalnie poprosimy o odesłanie wadliwego urządzenia do naszego warsztatu, wraz z oryginałem paragonu zakupu (jeśli był wystawiony). Adres do wysyłki znajdziesz na stronie Kontakt.
  • Naprawione lub wymienione na nowe urządzenie odsyłamy na podany adres zwrotny.

Zwrot towaru w pigułce

  • Na zwrot towaru bez podania przyczyny masz 14 dni od daty dostawy towaru.
  • Poinformuj nas o chęci zwrotu towaru. Wystarczy e-mail (dane kontaktowe na stronie Kontakt).
  • Przygotuj towar do zwrotu. Prosimy o zwrot towaru w niezmienionym stanie, załączenie wszelkich dodatków, oryginalnego i nieuszkodzonego opakowania, oryginału paragon zakupu (jeśli był wystawiony).
  • Odeślij towar na nasz adres (dostępny na stronie Kontakt).
  • Otrzymasz od nas zwrot pieniędzy, zwykle przelewem na konto bankowe.

Więcej informacji dot. reklamacji oraz zwrotu towaru znajdziesz poniżej.

 

Zwrot towaru - szczegółowe informacje

Zgodnie z aktualnymi przepisami prawnymi, mają Państwo prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą elektroniczną lub tradycyjną - wszystkie dane kontaktowe dostępna są w regulaminie oraz na stronie Kontakt).

Mogą Państwo skorzystać z wzoru Oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Proszę odesłać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

Odpowiadają Państwo za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Skorzystanie z rękojmi (reklamacje)

Jeśli produkt posiada gwarancję producenta, importera lub inną - możecie Państwo skorzystać z tejże gwarancji. Obowiązują wtedy zasady opisane w gwarancji, a ustalone przez gwaranta. Nie wyklucza to jednak ani nie ogranicza, prawa do skorzystania z rękojmi.

Jako sprzedawca, zgodnie z obowiązującymi przepisami, ponosimy wobec konsumentów odpowiedzialność na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym za wady fizyczne i prawne z tytułu rękojmi.

Jako konsument, po wykryciu wady, macie Państwo prawo:

a.    złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
b.    złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, ale nie wtedy, kiedy wada jest nieistotna;
c.    żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
d.    żądać usunięcia wady.

Dla sprawnej obsługi rękojmi i reklamacji stworzyliśmy specjalny formularz elektroniczny, dostępny po zalogowaniu się w Panelu Klienta. Zachęcamy do składania reklamacji tą drogą - w łatwy sposób pozwala ona na śledzenie stanu i historii reklamacji.

Inną metodą zgłoszenia reklamacji jest użycie Oświadczenia o skorzystaniu z rękojmi.

W ciągu 14 dni ustosunkujemy się do Państwa oświadczenia lub żądania.

Jesteście Państwo zobowiązani dostarczyć nam wadliwą rzecz (dane adresowe dostępne w regulaminie oraz na stronie Kontakt), a jeżeli dostarczenie rzeczy przez Państwo byłoby nadmiernie utrudnione (np. ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania) obowiązani jesteście udostępnić nam rzecz w miejscu, w którym się znajduje. W przypadku uzasadnionego roszczenia zwracamy koszty dostarczenia rzeczy, jednak tylko do wysokości kosztów najtańszej metody dostawy, dostępnej w naszym sklepie dla danego produktu.

Koszty wymiany lub naprawy ponosi my, za wyjątkiem przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana. Wtedy zobowiązani jesteście Państwo ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy. Macie Państwo alternatywnie prawo żądać od nas zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, ale do wysokości ceny rzeczy sprzedanej.

Odpowiadamy z tytułu rękojmi, jeśli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania Państwu rzeczy, a jeżeli przedmiotem sprzedaży była rzecz używana roku od momentu jej wydania. Państwa uprawnienie jest ograniczone w czasie do roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie upływa wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania Wam rzeczy, a jeżeli przedmiotem sprzedaży była rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania Wam rzeczy. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy określony przez nas lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania Wam rzeczy. Odpowiadamy wtedy z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.

Odpowiedzialność za wady prawne jest w istocie taka sama, a czas na zgłoszenie biegnie od momentu dowiedzenia się o wadzie, a okresy przedawnienia od uprawomocnienia się orzeczenia w sprawie rzeczy dotkniętej wadą prawną.


W razie jakichkolwiek wątpliwości dot. reklamacji czy zwrotów zachęcamy do kontaktu.


Strona główna
© 2015-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone przez 77Group Kowalski Szeląg S.J.